Ikony povelů se používají pro aktivaci příslušných povelů a jejich nastavení. Aktivace se provádí
posunem kurzoru na příslušnou ikonu a krátkým stisknutím levého nebo pravého tlačítka myši.
Vlastní aktivace povelu se provede levým tlačítkem, pravé tlačítko slouží pro otevření panelů
určených pro nastavení možností a vlastností příslušného povelu. Každá ikona může být zobrazena
ve třech funkčních stavech: Aktivní, Funkční a Nefunkční.
Funkční ikona má šedé pozadí a podobá se běžnému tlačítku.
Aktivní ikona má modrošedé pozadí a podobá se stisknutému tlačítku.
Nefunkční ikona je celá šedá nebo šedě stínovaná. Ikony jsou nefunkční tehdy, jestliže příslušný
povel nelze vůbec použít v právě používaném pracovním postupu. Jako příklad je možno uvést
nefunkční ikony povelů pro editaci objektů, jestliže není žádný objekt scény vybrán jako aktivní.
Jakmile je vybrán libovolný objekt, ikony povelů pro editaci objektů budou okamžitě funkční.
Pro nastavení vlastností a paramerů příslušného povelu je třeba posunout kurzor na ikonu a krátce
stisknout pravé tlačítko myši. Okamžitě se otevře panel s ovládacími prvky pro nastavení dalších
vlastností a parametrů povelu.
Každý povel, který má v pravém horním rohu své ikony červený trojúhelník, má vždy svůj panel
pro další nastavení povelu. Některé povely panel pro další nastavení nemají, potom se po klepnutí
pravým tlačítkem nic nestane.
Kromě ikon povelů, které jsou uspořádány v ikonových lištách a jsou okamžitě k dispozici pro
aktivaci, jsou další ikony zobrazeny při rozvinutí do dílčího ikonového sloupce nebo řádky, jestliže
na základní ikonu v ikonové lišty posuneme kurzor myši. Základní ikony, z nichž se rozvíjejí dílčí
ikonové sloupce nebo řádky, jsou v levém horním rohu označeny zeleným trojúhelníkem. Aktivace
těchto ikon se provádí uvolněním levého stisknutého tlačítka s kurzorem na příslušné ikoně.